venres, 19 de maio de 2023

MAIO DAS LETRAS GALEGAS AMARELAS, MAIO DE DENTES DE LEÓN: MARÍA XOSÉ QUEIZÁN E MARÍA VICTORIA MORENO MÁRQUEZ.

 


MARÍA XOSÉ QUEIZÁN.


 
Troqueles reiterados

o reloxe e o sol

alcuñaron moedas efímeras

que repetían todas

a mesma cara e a mesma cruz.

 

A costa e o mar

escamotearon unánimes dorsos

permutadores da mesma

lonxicua evasión.

 

Temos un estragoado diagrama

repasado por todolos novelos do horizonte

que viraron a proa e a rosa dos ventos.



MARÍA VICTORIA MORENO MARQUÉZ.

 



Se eu achase a palabra
donda, escintilante,
tan lene coma o peito da andoriña,
tan rexa coma a face da verdade...

Se eu achase a palabra
de lume, de auga, de aire,
de terra aloumiñada pola brisa
que arrola cada tarde...

Se eu achase a palabra
limpa, espida, que cabe
no efémero latexo dun salouco
e abrangue a eternidade...

Se eu achase a palabra
de amor que iluminase
esta esfera que treme estarrecida
na sombra e na soidade...

Se eu achase a palabra
eu pintaría o planeta de paz e liberdade.